خدمات کار در ارتفاع با طناب بدون داربست
نوشته شده توسط : سارا موسوی

وجود ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش‌ها در کلانشهرها و شهرهای بزرگ سبب شده است تا در دهه‌های اخیر، خدمات کار در ارتفاع مورد توجه واقع شود. در صورتی که قصد داشته باشیم بدون نیاز به داربست کارهای خدماتی ساختمان های بلند را انجام دهیم از ابزاری به نام "راپل" استفاده می‌شود. خدماتی که با راپل در ساختمان‌های بلند می‌توان انجام داد دامنه گسترده‌ای دارد و برای جامعه پیشرفته امروزی با توجه به رواج برج‌سازی و ساختمان‌های چندین طبقه، بدون شک از جمله خدمات بسیار کاربردی و مورد نیاز خواهد بود.

انجام خدماتی نظیر نماشویی، نقاشی نما، پیچ و رولپلاک و تعمیرات نما از جمله مواردی است که شرکت‌های خدماتی کار در ارتفاع به مشتریان ارائه می‌دهند. در این مقاله به تفصیل در مورد چگونگی کار در ارتفاع با طناب و هریک از خدمات ارائه شده در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

کار در ارتفاع بدون داربست

شاید با شنیدن این عبارت با خود فکر کنید که چه کار سخت و ترسناکی! اما باید بدانید که این شیوه از خدمات رسانی به ویژه در مورد ساختمان‌های بلند بسیار رایج و البته کاربردی است، به طناب‌هایی که برای انجام این خدمات استفاده می‌شود "راپل" می‌گویند که از استاندارد و ایمنی لازم برای انجام کار برخوردار است.

برای کار کردن با راپل، راپل‌کار با طنابی که "کارابین" نام دارد و او را به یک تیغه محکم به نام "هشتی" وصل می‌کند تا در صورت پاره شدن احتمالی راپل، مانع سقوط کارگر شود، از ساختمان آویزان شده و به انجام خدمات مشغول می‌شود. اگرچه انجام خدمات در ارتفاع با نصب داربست نیز امکان‌پذیر است اما کار با راپل مزایای بیشتری دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

خدمات مختلف کار در ارتفاع

شرکت تهران پارس راپل مفتخر است که در زمینه انجام خدمات کار در ارتفاع ، با استفاده از وسایل کاربردی و تخصصی و همچنین راپل‌کاران حرفه‌ای و متخصص انواع خدمات را با بالاترین کیفیت و در کوتاهترین زمان به مشتریان ارائه کند.  این خدمات شامل تمامی موارد ذیل است:

- نماشویی: مهمترین جلوه بصری هر ساختمان نمای بیرونی آن است که تحت تاثیر عواملی از جمله شرایط جوی مثل برف و باران، آلودگی هوا، فضولات پرندگان و گرد و خاک کثیف و آلوده می‌شود. این مسئله به ویژه در ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای یا کامپوزیت، صحنه‌ای آزاردهنده از نما ایجاد می‌کند. خدمات نماشویی با طناب بهترین گزینه برای شستشوی نمای ساختمان است که در بسیاری از مواقع با استفاده از روکش نانو بعد از نماشویی، نمای ساختمان را در مقابل هرگونه نفوذ گرد و خاک و آلودگی مقاوم ساخته و کار شستشو را راحت‌تر می‌کند.

 شستشوی نمای ساختمان‌های بلند معمولا با وسیله‌ای به نام "واتر جت" توسط راپل‌کار انجام می‌گیرد و همچنین استفاده از مواد نانو در نماشویی باعث ماندگاری طولانی مدت تمیزی و کاهش جذب آلودگی‌ها می‌شود. استفاده از فناوری نانو در ساختمان‌هایی با نمای کامپوزیت و شیشه توصیه می‌شود.

- نقاشی نما:  گاهی برای داشتن یک نمای جذاب که شناسنامه ساختمان محسوب می‌شود نیاز به رنگ‌آمیزی و نقاشی نما داریم. از آنجایی که کار نقاشی ساختمان به تنهایی یک حرفه تخصصی است بنابراین خدمات نقاشی ساختمان نیز در گروه  خدمات کار در ارتفاع جای می‌گیرد. استفاده از رنگ‌های با کیفیت و دارای خواصی نظیر غیرقابل اشتعال بودن، قابل شستشو بودن، مقاومت مناسب در مقابل شرایط جوی از جمله مواردی است که باید به آن دقت کنید. توجه داشته باشید که انجام این کار باید توسط یک متخصص ماهر در زمینه رنگ‌آمیزی ساختمان و البته کار در ارتفاع با طناب انجام گیرد.

- نورپردازی نما: یکی از زیبایی‌های انکارناپذیر در ساختمان‌های بلند نورپردازی است. اما انجام خدمات نورپردازی و یا تعمیر لامپ‌های سوخته و شکسته نیز از جمله خدماتی است که توسط همکاران راپل‌کار انجام می‌گیرد. سرعت عمل بالا و تخصص در انجام تعمیرات یا نصب ابزار نورپردازی از جمله مهارت‌هایی است که باید به آن توجه داشت.

- تعمیر نمای ساختمان: این مسئله یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که برای ساختمان‌های بلند رخ می‌دهد، انجام خدمات تعمیراتی در نمای ساختمان به وسیله راپل می‌تواند تا حد زیادی در صرفه‌جویی هزینه‌ها به مالکین کمک کند. تعمیر نما می‌تواند شامل مواردی مثل پوشش نانو نمای ساختمان پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما جهت تثبیت و فیکس کردن آن، آب بندی نما و پوشش درزهای روی نما به منظور ایمن‌سازی و جلوگیری از سقوط سنگ‌ها و همچنین پیشگیری از نفوذ آب باران به داخل نما باشد. انجام این خدمات می‌تواند خسارات و خطرات ناشی از سقوط سنگ‌های نما و همچنین نفوذ آب باران به دلیل وجود ترک یا درز در نمای ساختمان را به صفر برساند.

 

قیمت کار در ارتفاع

مزایای استفاده از راپل در انجام خدمات کار در ارتفاع

اگر فکر می‌کنید کار کردن در ارتفاع  با راپل کار سختی است باید توجه داشته باشید که اگرچه این کار تخصصی است و مهارت بالایی نیاز دارد اما در صورت استفاده از ابزارهای استاندارد و ایمن بسیار ساده و کم‌خطرتر از چیزی است که به‌نظر می‌رسد. ضمن این که مزایای بی‌شماری نسبت به کار با داربست دارد. در این بخش به برخی از مزایای مهم می‌پردازیم.

- بالا بودن سرعت کار: مهمترین مزیت کار با راپل در ارتفاع سرعت کار است. با استفاده از راپل نیاز به نصب و سپس جمع‌آوری داربست نیست و راپل‌کار سرعت عمل و قدرت مانور بیشتری دارد. کار با راپل ریخت و پاش کمتری دارد و همچنین با دقت عمل و کیفیت بالاتری همراه است.

- کاهش چشمگیر هزینه‌ها: نصب و جمع‌آوری داربست کاری است که بسیار وقت‌گیر و مستلزم هزینه خواهد بود، بنابراین استفاده از راپل  در مقایسه با داربست نیاز به هزینه چندانی نخواهد داشت. از طرفی در پروژه‌های بزرگ هزینه‌های نگهداری از داربست به مراتب بسیار بالاتر از هزینه انجام پروژه با راپل خواهد بود.

- تمیز و بدون ریخت و پاش: در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد استفاده از داربست می‌تواند کاری دست و پاگیر و سخت باشد، اما استفاده از راپل ریخت و پاش‌ها و اشغال کردن فضا به ویژه در ساختمان‌های بَرِ خیابان را نداشته و اختلالی در رفت و آمد ایجاد نخواهد کرد.

- ایمنی بیشتر: استفاده از ابزار استاندارد و ایمن و همچنین طناب ایمنی که راپل‌کار را به یک نقطه امن وصل می‌کند (کارابین) و ایمنی کار را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد.

- قدرت مانور بالا: در کار کردن با داربست دسترسی به نقاط مشکل و اصطلاحا کور کمی سخت و گاهی غیرممکن است، اما قدرت مانور در کار با راپل بسیار بالا است که همین راحتی دسترسی به همه نقاط، باعث کیفیت بالای کار و رضایت کارفرما خواهد شد.

قیمت خدمات کار در ارتفاع

از آنجایی که تنوع خدمات کار در ارتفاع بالا بوده و با توجه به سفارش کارفرما صورت می‌گیرد و از طرفی مواردی مثل مساحت کار، تعداد طبقات، نوع سفارش و خدمات جانبی مهمترین عوامل قیمت‌گذاری است، معمولا کارفرما با درخواست مشاوره،  با یکی از کارشناسان مجموعه مکالمه کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت می‌کند، بعد از بازدید از بنا قیمت‌گذاری نهایی با توجه به خدمات مورد نظر مشتری اعلام خواهد شد. برای مثال استفاده از خدمات نانو بعد از نماشویی قیمت این کار خدماتی را نسبت به نماشویی معمولی بالاتر می‌برد.

 

کار در ارتفاع نانو نیکاپاک

 

 





:: برچسب‌ها: کار در ارتفاع ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: