قیمت نماشویی با راپل چقدر است؟
نوشته شده توسط : سارا موسوی

عوامل موثر بر هزینه نماشویی با راپل

در برآورد و تخمین قیمت شستشوی نمای ساختمان، فاکتورها و متغیرهای مختلفی دخیل هستند مثل متراژ و مساحت نما و همین‌طور نوع و جنس نما و عرض ساختمان و تعداد طبقات و ارتفاع ساختمان و در دسترس بودن آن‌ها. علاوه بر این‌ها عوامل محیطی مثل در دسترس بودن آب و برق یا عرض خیابان و همکاری واحد‌های همجوار و البته اینکه از چه روشی و چه مواد شوینده‌ای قرار است برای شست‌وشو استفاده شود و آیا نماشویی با واترجت انجام می‌ شود یا نماشویی دستی خواهد بود و اصلا میزان آسیب‌دیدگی نما و نیاز به ترمیم آن چقدر است هم، از دیگر عوامل موثر بر هزینه نماشویی با راپل هستند. شکی نیست که میزان کثیفی نمای ساختمان هم در تعیین قیمت نماشویی ساختمان موثر خواهد بود و مثلا اگر یک نمای شیشه‌ای یا کامپوزیتی بیشتر از 3 سال است که شسته و تمیز نشده برای تمیزکاری به دو مرحله کار نیاز دارد هم با واترجت و هم دستی و با ابر و تی‌شوی مخصوص که قطعا این حجم کاری هزینه خودش را دارد. اگر هم ساختمانی از دو طرف نما داشته باشد این قیمت‌ها دو برابر و بر اساس متراژ هر دوطرف ساختمان محاسبه و اعلام می ‌شود.

قیمت شستشوی نمای ساختمان با کلایمر یا طناب

به بیان ساده‌تر، میزان سختی و دشواری کار در تعیین قیمت نماشویی ساختمان حرف اول را می ‌زند و طبعا هزینه نماشویی با راپل به‌دلیل سختی و خطر بیشتری که دارد از نماشویی به‌کمک کلایمر که شرایط کار نسبتا آسان‌تری درمقابل کار با طناب دارد، گران‌تر خواهد بود. درثانی در نماشویی با کلایمر نماکار سطح اتکای مناسب و سرعت عمل بیشتری در کار دارد و طبیعی‌ست که دستمزد شست‌وشو نما با کمک کلایمر کمتر از نماشویی با راپل باشد. در استفاده از واترجت برای تمیزکاری نمای ساختمان هم بسته به اینکه از واترجت آب گرم، واترجت آب سرد، واترجت بنزینی، واترجت مرکزی یا واترجت موتور بنزینی در کار استفاده شود، هزینه تمیز کردن نمای ساختمان متفاوت خواهد بود.

تعرفه قیمت راپل کار به صورت پیمانکاری

همچنین بد نیست بدانید در تعرفه‌های قیمت راپل کار، وقتی شرکت مذکور به‌عنوان پیمان‌کار لوازم مورد نیاز برای طناب‌کشی از جمله پیچ و رول پلاک سنگ نما را خودش تهیه می‌ کند، هزینه استفاده از این وسایل و لوازم را در کار شما نیز محاسبه می‌ کند. بر اساس یک فرمول عرفی در این کار اگر برای نماشویی راپلی یک ساختمان به بیش از 1500 پیچ برای پیچ‌کردن نما و محکم‌سازی نیاز بود، هزینه مربوطه به‌صورت دانه‌ ای محاسبه می ‌شود و اگر با کمتر از این تعداد کار ساختمان راه می ‌افتاد، به‌قول معروف پیمان‌کار هزینه را کنترات یا چکی قیمت می‌ دهد. هزینه‌های مربوط به هر عدد پیچ و رولپلاک روی نما هم می‌ تواند با توجه به سنگ و نمای ساختمان شما از دانه‌ای 2000تومان تا دانه‌ای 4000تومان در هزینه شستشوی نمای ساختمان قیمت‌گذاری شود. درکل می ‌توان گفت میانگین قیمت نماشویی با طناب و راپل تقریبا برای هر متر مربع 9هزار تومان تا 12هزار تومان آب می ‌خورد.

عرض و ارتفاع نما در قیمت نماشویی ساختمان تاثیر دارد

در یک نگاه کلی به لیست قیمت شستشوی نمای ساختمان، هر چه عرض نما بیشتر باشد و ارتفاع بالاتر برود سختی کار بیشتر می‌ شود و قیمت‌ هم بالاتر می ‌رود. جنس نما هم از آن‌ جهت روی قیمت نهایی کار تاثیر می‌ گذارد که  مثلا برای شست‌وشوی یک نمای آجری شوینده‌ و مصالح بهداشتی بیشتری مثل سیلیس و ... مصرف می ‌شود و مبلغ قیمت شستشوی نمای ساختمان هم بیشتر خواهد شد. مثلا یک ساختمان 4 طبقه با نمای سیمانی و بهر 6 متری برای شست‌وشو با واترجت حدودا یک میلیون تومان هزینه نیاز دارد و اگر متراژ نما بالاتر برود یا تعداد طبقات بیشتری داشته باشد، قیمت کار هم بالا می‌ رود و مثلا یک ساختمان با نمای سینمانی با متراژ 12 مترمربعی بهر ساختمان و تعداد طبقات 5 تا دو میلیون تومان هم می‌ تواند هزینه شست‌وشو داشته باشد. بد نیست بدانید که قیمت سیمان شسته نما هم با توجه به متراژ محاسبه می‌ شود و معمولا از متری 38هزار تومان شروع می‌ شود و ممکن است بالاتر هم برود.

متراژ و تعداد طبقات در قیمت شستشوی نمای ساختمان تاثیر دارد

هزینه نماشویی ساختمان برای نماهای آجری و سنگ نما یا حتی نمای شیشه‌ای و کامپوزیت هم بر اساس متراژ و تعداد طبقات تعیین می ‌شود و بسته به اینکه شستشو با واترجت یا ابر و ‌تی‌شویی و یا هردو صورت می ‌گیرد به‌طور میانگین از یک میلیون دویست‌ هزار تومان تا نزدیک به 3 میلیون متغیر است و طبعا این قیمت برای ساختمان ‌هایی با تعداد طبقات نه خیلی زیاد و معمولی در سطح شهر خواهد بود. اساسا برای اینکه پیمان‌کار نماشویی ساختمان قیمت درستی به شما بدهد، معمولا پیش از کار یا حضوری ساختمان را بررسی می‌ کند یا از شما می ‌خواهد عکسی از نمای بیرونی ساختمان برایش ارسال کنید تا متراژ و ارتفاع و نوع نما را در فرمول‌های قیمت‌گذاری قرار بدهد.

 

درکل شستن نمای ساختمان قیمت آنچنانی ندارد، مخصوصا آنکه قرار است هزینه مربوطه بین ساکنان و واحدهای متعدد یک مجتمع مسکونی سرشکن شود و بار هزینه‌ای زیادی روی دوش خانواده‌ها نخواهد گذاشت. دسترسی به خدمات شستشوی نمای ساختمان بهترین کیفیت پایینترین قیمت تحویل کار در کمترین زمان هم آن‌قدرها سخت نیست و با یک جست‌وجو روی اینترنت ماهرترین های این کار را در منطقه و محله خود پیدا می کنید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت تهران پارس راپل مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: کار , ارتفاع , تهران پارس راپل ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: