کار در ارتفاع
نوشته شده توسط : سارا موسوی

کار در ارتفاع، شاید با شنیندن نام شغل کار در ارتفاع فکر کنید که با شغلی بسیار خطرناک رو به رو هستید اما اشتباه می کنید. کار در ارتفاع با رعایت ایمنی کامل جز شغل های کم خطر و بسیار ایمن است. شاید کمتر کسی باشد که کار در ارتفاع و مکان های بلند را بدون داربست به عنوان شغل خود برگزیند.

کار در ارتفاع با طناب ، به وقت و هزینه بسیار کمتری نسبت به دیگر راه و روش ها نیاز دارد. کسی که با طناب کار می کند ، می تواند در این روش کاملا مسلط به سطح ساختمان باشد و کارش را راحت تر انجام دهد.

بیمه

 کسی که کار در ارتفاع را انتخاب می کند باید حتما بیمه شود زیرا اگر ایمنی را رعایت نکند ، ممکن است آسیب های بسیار را متحمل شود . خدمات کار در ارتفاع بدون استفاده داربست انجام می شود که با ایمنی کامل و تا حد امکان بدون حوادث احتمالی می باشد.

 همچنین هزینه کار در ارتفاع به مراتب بسیار ارزان تر از خدماتی که روی داربست انجام می شود ، می باشد. همین طور این کار سختی های بستن و باز کردن داربست را ندارد و فضایی هم اشغال نمی کند.

ایراتا چیست؟

اشخاصی که تا کنون از امکانات و خدمات دست یابی با استفاده نکرده اند ، بیش تر اوقات ‏چنین نظر هایی را بیان می کنند:‏
‏این کار بسیار خطر ناک و ریسک پذیر است.
چرا باید یک شخص از جایی آویزان شود و جان خود را به خطر بیندازد؟
‏ اصلا مگر می شود وقتی از یک طناب آویزان می شویم کار هم انجام بدهیم؟
آیا کاری برای حفظ سلامتی کسانی که این کار ها را انجام می دهد انجام شده است یا نه؟
جواب واضحی که توسط افراد متخصص شرکت های مختلف ایراتا داده می شود بدین شرح است: کار کردن با ‏طناب مثل هر کار دیگری خطرات خاص خودش را دارد.

مدیریت ریسک

 اما با شناسایی و دسته بندی خطر های موجود در این کار ‏و قبول کردن و مدیریت ریسک و فهمیدن راه پیشگیری از رخ دادن خطر ، این کار نه تنها ایمنی بسیار ‏بالایی دارد بلکه می تواند تا حد بسیار بالا و قابل قبولی به هدف اصلی خود که انجام کار بدون خطر و ریسک است بسیار نزدیک شود.
ایراتا یا همان اتحادیه تجاری دسترسی با طناب صنعتی به عنوان مرجع بین المللی دسترسی صنعتی با طناب به وجود آمده است. 

هدف اصلی این اتحادیه که در بر دارنده اهداف دیگر است ، توسعه و ارتقا نظام ایمنی خود در سطوح مختلف ملی و بین المللی می باشد.

ایراتا پشتیبانی از شرکت هایی که عضو هستند و تکنیسین های که آموزش کامل دیده اند و همین طور فراهم آوردن امکان کار کردن و فعالیت به درد بخور آنها در شرایط امن و بدون خطر را به عنوان یکی از هدف های خود دنبال می کند.

irata

و از همان موقع ‏irata‏ با توسعه روش های کاری و روال های مختلف سه برنامه آموزشی جامع جهت بهینه سازی و کنترل قوانین کار در ارتفاع به وجود آورده است.

 

در سال ۱۹۹۴ بود که ایراتا راهنمای اصلی کار با طناب را مورد انتشار قرار داد. راهنمای مورد بحث تمام ‏شرکت های مرتبط را وادار یکپارچه سازی روش های کار با طناب مطابق با قانون های موجود سلامت و ایمنی نمود. با انجام این کار روش کاربردی و عملی کار با طناب مشخص و واضح شد.

این راهنما ادوات و ابزار ها و همین طور راه هایی را که کارکنان کار در ارتفاع و استفاده کنندگان روش های کار با طناب باید به کار ‏ببرند را واضح و مشخص کرد.
تمام شرکت هایی که تحت قوانین ‏ایراتا فعالیت دارند باید از لحاظ رعایت قوانین ‏ایراتا مورد رسیدگی های مختلف دوره ای قرار بگیرند.‏‎ ‎رسیدگی ها هم در زمینه کیفی و هم در ‏زمینه فنی انجام می شود.
از سال ۱۹۹۲ تمام اشخاصی که در حوزه های مرتبط صنعتی کار می کنند مجبور به گذراندن دوره های آموزشی مختلف ایراتا شده اند.
اکنون بعد از حدود ده سال از این که گام های شروع این کار برداشته شد.

بازار کار

 نیرو های بسیار زیادی از اشخاص ‏متخصص آموزش دیده که مهارت های کاری خود را با قانون و آموزش های دارای هدف همسان ‏سازی کرده اند در بازار کار قرار دارند.

به دلیل وجود این افراد شرکت های کار در ارتفاع می تواند هر خدماتی در زمینه های مختلف کاری ارائه دهند و کسانی که از این شرکت های سرویس می گیرند هم با اعتماد و اطمینان و به خوبی از این توانایی ها بهره مند می شوند.

از انواع خدمات کار در ارتفاع میتوان از نورپردازی نما, نقاشی نما,جورشکاری و برشکاری ,نصب تابلو و بنر, پیچ و رولپلاک نما و … نام برد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تهران پارس راپل مراجعه کنید.

 





:: برچسب‌ها: تهران پارس راپل , کار در ارتفاع ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: